miercuri, 22 noiembrie 2017

Sunt multe fraze in Scriptura

... care ne contrariaza si ne imping sa meditam mai mult si mai profund. 

Bunaoara in fragmentul de azi ne socheaza un pic spusele Mantuitorului.  
De ce oare zice ca El a venit sa aduca dezbinare?

Pai daca ne gandim mai bine, cu cine vorbea si care era contextul istoric... lucrurile se schimba!

Iisus isi linisteste apostolii, pentru ca ei sa nu se tulbure vazand ce aveau sa vada- caci ruperea credinsiosilor din sanul ritului iudaic nu avea sa se fara cu pace! (caci primii crestini nu au fost dintre straini ci iudei!)

Asadar nu din cauza lor, a celor care cu voia Mantuitorului predicau o Noua Lege, aveau sa vina toata ura si dezbinarea ci datorita Lui - moartea si Invierea Sa scindand lumea ca niciodata pana atunci! 

Dupa cum se vede... nici azi nu este pace! 
Nu am inteles niciodata de ce credinta mea ar putea jena pe un necredincios? De ce oare el s-ar simti lezat? In plus eu nu fac nimic rau. Nu arunc cu injurii, nici cu blesteme, nici cu bombe!  Si totusi unii se simt obligati sa atace!

Dar poate ca ei trebuie sa existe, poate anume ne sunt pusi in cale ca sa invatam sa iubim si dincolo de neiubire, sa cautam pacea si dincolo de dezbinare!

Zis-a Domnul: Oricui i s-a dat mult, mult i se va cere, şi cui i s-a încredinţat mult, mai mult i se va cere. Foc am venit să arunc pe pământ, şi cât aş vrea să fie acum aprins! Și cu botez am a  Mă boteza şi câtă nerăbdare am până ce se va îndeplini! Vi se pare că am venit să dau pace pe pământ? Vă spun că nu, ci dezbinare. Căci de acum înainte cinci dintr-o casă vor fi dezbinați: trei împotriva a doi și doi împotriva a trei. Dezbinați vor fi: tatăl împotriva fiului și fiul împotriva tatălui, mama împotriva fiicei și fiica împotriva mamei, soacra împotriva nurorii sale și nora împotriva soacrei. Și zicea mulțimilor: Când vedeţi un nor ridicându-se dinspre apus, îndată ziceţi că vine ploaie mare; şi aşa este. Iar când suflă vântul de la miazăzi, ziceţi că va fi arșiță; şi aşa este. Făţarnicilor! Faţa pământului și a cerului ştiţi să o deosebiți, dar vremea aceasta cum de nu o deosebiți? De ce, dar, de la voi înşivă nu judecaţi ce este drept? Și când mergi cu pârâşul tău la dregător, dă-ți silința să te împaci cu el pe cale, ca nu cumva să te târască la judecător, şi judecătorul să te dea pe mâna temnicerului, iar temnicerul să te arunce în temniţă. Zic ţie: Nu vei ieşi de acolo până ce nu vei plăti și cel din urmă ban. 
Luca 12, 48-59


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu